جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی با هدف تغییر شکل بینی و برطرف کردن ایرادات موجود در بینی صورت گرفته و با انجام آن می توان بینی را بزرگ یا کوچک کرد، قوز بینی را برطرف نمود، سوراخ های بینی را کوچک کرد و به طور کلی بسیاری از عیوبی که موجب ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس افراد می شود را در جراحی بینی رفع نمود.

جراحی زیبایی بینی

نحوه انجام جراحی زیبایی بینی

در ابتدا بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و سپس جراح در طی جراحی برش هایی را به منظور دسترسی به غضروف ها و استخوان ها بر روی پوست بینی ایجاد می کند. برش معمولاً در داخل بینی و ناحیه کلوملا و به همین دلیل جای بخیه بعد از جراحی چندان مشخص نخواهد بود.

جراح بعد از اصلاح استخوان ها و غضروف ها، بافت ها و پوست بینی را بر روی ساختار جدید قرار داده و در نهایت محل برش ها را بخیه می زند.

افراد نباید تاثیر نوع پوست بینی بر روی نتیجه جراحی بینی نادیده بگیرند؛ ضخیم بودن بیش از حد پوست بینی مانع از نمایان شدن واضح اصلاحات صورت گرفته بر روی ساختمان بینی شده و نازک بودن زیاد آن نیز نامنظمی های استخوانی را به خوبی نشان می دهد.

در ارزیابی آخر اگر نیاز به کوچک کردن سوراخ ها یا پره بینی باشد جراحی با ایجاد برشی در کناره های بینی ، انجام خواهد شد.

در آخر پزشک آتلی را بر روی بینی قرار می دهد که وظیفه آن پشتیبانی از شکل جدید بینی تا زمان بهبودی می باشد.

بعد از جراحی بینی چه انتظاری داشته باشیم ؟

باندپیچی و آتلی که بعد از جراحی بر روی بینی شما قرار داده شده بود بعد از یک هفته برداشته خواهد شد.

صورت برای مدتی پف داشته و در نواحی اطراف بینی و چشم ها تورم و کبودی وجود خواهد داشت. شدت تورم و کبودی و مدت زمان لازم برای برطرف شدن آن ها از فردی به فرد دیگر و با توجه به فاکتورهایی همچون میزان و شدت ایرادات موجود در بینی ، نوع بینی و وضعیت بدنی هر فرد متفاوت می باشد.

 

 

با انجام اقدامات زیر می توان به روند کاهش تورم و کبودی سرعت بخشید:

  • قرار دادن کمپرس سرد بر روی بینی به مدت 3 روز و قرار دادن کمپرس گرم بر روی آن بعد از این مدت زمان
  • گذاشتن دو بالشت در زیر سر حین خواب
  • پرهیز از خودن غذاهای سفت و پرنمک
  • استفاده مداوم از چسب بینی و غیره.

عوارض ناشی از جراحی زیبایی بینی

افراد پیش از جراحی بینی استرس و نگرانی های زیادی داشته و همین امر موجب می شود که سوالات زیادی از جراح بینی خود بپرسند. یکی از شایع ترین این سوالات در رابطه با عوارض جراحی زیبایی بینی می باشد.

ابتدا باید این نکته را متذکر شویم که نه تنها جراحی بینی بلکه هر روش جراحی که با برش زدن بر روی پوست و بافت های بدن و همچنین ایجاد تغییر در آن ها انجام شود یکسری عوارض را برای افراد به دنبال خواهد داشت که عوارض ناشی از جراحی بینی به مراتب از آن ها کمتر است.

عوارض جراحی بینی را می توان به دو دسته عوارض عمومی که در همه افراد ایجاد شده، به مرور زمان و رعایت مراقبت های لازم برطرف خواهند شد و همچنین عوارض غیرعمومی که بروز آن ها در افراد شایع نبوده و به دلیل عدم مهارت پزشک یا عدم توجه بیمار به رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی در آن ها بروز می کند تقسیم کرد. از جمله شایع ترین عوارض عمومی جراحی بینی می توان به درد، کبودی و التهاب اشاره کرد.

همچنین باید اضافه کنیم:

رضایت نداشتن از فرم جدید بینی و همچنین تغییراتی که پزشک در بینی ایجاد نموده است عمده نارضایتی بیماران از جراحی است که با رعایت مواردی همچون انتخاب یک جراح بینی خوب ، مطرح کردن شفاف توقعات با جراح بینی و غیره می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

چنانچه جراح آشنایی کاملی با آناتومی و ساختار بینی داشته و کاملاً بر تکینک های جراحی مسلط باشد احتمال اینکه بعد از جراحی به عوارض حاد دچار شود بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است لذا در انتخاب جراح بینی خود نهایت دقت را صرف نمایید.

البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که در همه موارد این عدم مهارت و تجربه کافی جراح نیست که منجر به بروز نارضایتی فرد از جراحی می شود بلکه توقعات غیرمنطقی و نامعقولی ست که فرد از جراح داشته و امکان تحقق آن ها وجود ندارد.

 

 

جراحی ترمیمی بینی

در برخی موارد و بنا به دلایل مختلفی همچون عدم توجه بیمار به رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی زیبایی بینی و همچنین زیاد بودن بیش از اندازه ایرادات بینی ، نتایج مطلوبی از جراحی بینی اولیه برای فرد حاصل نشده یا در شرایط بدتر، مشکلاتی نیز در بینی ایجاد می شود که فرد برای رفع آن ها به جراحی بینی دیگری نیاز خواهد داشت که در اصطلاح به آن جراحی بینی ثانویه یا جراحی ترمیمی بینی گفته می شود.

به بیان دیگر هدف از جراحی بینی ترمیمی برطرف کردن و اصلاح نتایج نامطلوب به جای مانده از جراحی بینی اولیه می باشد. این جراحی مشکلات زیبایی را ترمیم نموده، کمبودهای ناشی از جراحی بینی اولیه و نواقص را برطرف می نماید.

تنفس بهبود یافته، چهره ای موزون تر، افزایش اعتماد به نفس و تقارن ارتقا یافته از جمله مزایای جراحی بینی ترمیمی می باشد.

زمان مناسب برای جراحی بینی ترمیمی

ممکن است بلافاصله بعد از جراحی زیبایی بینی گمان کنید که بینی تان به اندازه کافی کوچک نشده، نوک آن بزرگ یا پره هایش غیرقرینه می باشد. نباید در قضاوت عجله کنید زیرا نتایج نهایی تا قبل از فروکش کردن کامل تورم قابل مشاهده نبوده و این امر ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد.

در بسیاری از موارد این مشکلات مشاهده شده به دلیل وجود تورم بوده و بعد از فروکش کردن آن برطرف خواهند شد. تورم ناشی از جراحی بینی بعد از حدود 1 سال و در برخی بینی های گوشتی بعد از 2 سال به طور کامل فروکش خواهد نمود.

همچنین جراحی بینی ثانویه زمانی قابل انجام خواهد بود که زخم های بینی به طور کامل بهبود یافته و ساختار غضروفی-استخوانی آن استحکام خود را بازیافته باشد که این امر بعد از حدود 1 سال اتفاق می افتد. به بیان دیگر جراحی بینی ترمیمی به هیچ عنوان قبل از 1 سال امکان پذیر نمی باشد.

 

 

هزینه جراحی زیبایی بینی

بسیاری از افراد معیار و ملاک انتخاب جراح بینی خود را هزینه دریافتی از جانب ایشان قرار می دهند در صورتی که کاملاً اشتباه است، افراد می بایست معیارهایی همچون با وجدان و مجرب بودن جراح را معیار قرار داده و به این ترتیب به نتیجه ای رضایت بخش و بی نقص از این جراحی زیبایی دست یابند.

هزینه نهایی جراحی بینی با توجه به میزان ایرادات و نوع بینی و همچنین هزینه بیمارستان یا کلینیک تعیین خواهد شد، لذا قبل از معاینه بیمار نمی توان هزینه دقیقی را به ایشان اعلام کرد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر ربانه رجبی نژاد

متخصص جراحی زیبایی بینی

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها