جراحی ترمیمی بینی شمال

 چنانچه شکل ظاهری بینی بعد از جراحی بینی مطلوب نشده یا ایراداتی در اثر جراحی اولیه در آن ایجاد شده باشد لازم است تا افراد برای دستیابی به نتیجه مطلوب و برطرف کردن ایرادات ایجاد شده، جراحی ترمیمی بینی شمال انجام دهند. لازم به ذکر است که دکتر ربانه رجبی نژاد ، جراح بینی شمال در انجام این نوع جراحی مهارت بسیار زیادی دارند و شما عزیزان می توانید برای انجام آن به ایشان مراجعه نمایید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

 

جراحی ترمیمی بینی شمال

 

در چه مواردی جراحی بینی ترمیمی به کار برده می شود؟

از جمله ایرادات ناشی از عمل اولیه دماغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد برخی ناهماهنگی ها که معمولاً در اثر تصمیمات نادرست جراح ، عارضه های پیش بینی نشده ، عدم مهارت و تجربه کافی و همچنین عدم آشنایی جراح با ساختار بینی ، در این عضو تنفسی ایجاد می شوند.
  • تناسب و هماهنگی نداشتن ظاهر با دیگر اجزای صورت که به طور معمول در اثر عدم اشراف جراح بینی بر اصول زیبایی و ریاضی اتفاق می افتد و همچنین مشکلات تنفسی در بینی اشاه کرد.

در کل ، درصورتیکه فرد یکی از این موارد را داشته باشد ، معمولاً توصیه به جراحی ترمیمی بینی می شود:

  • عدم تقارن بین سوراخ ها ی بینی
  • انسداد و گرفتگی
  • ظاهر بیش از حد مصنوعی
  • از بین رفتن کل غضروف
  • از بین رفتن دریچه های داخلی و خارجی
  • عدم فرم دهی کامل در جراحی بینی اولیه
  • نوک بینی گیره ای
  • فاصله زیاد سوراخ های بینی
  • کوچک شدن بیش از حد پل
  • افتادگی یا بیش از حد سر بالا بودن نوک بینی
  • بروز اسکار
  • عدم توازن پره ها
  • انحراف تیغه

زمان لازم برای جراحی ترمیمی بینی شمال

مدت زمان لازم برای این جراحی ، به طور معمول بیشتر از عمل اولیه بینی می باشد ؛ زیرا ممکن است لازم باشد جراح برای برطرف کردن ایرادات موجود در بینی ، ناچار به گرفتن بافت استخوانی ، غضروف یا حتی پوست از نواحی دیگر بدن باشد. همچنین افراد باید بدانند که با هر بار جراحی که انجام می شود ، پیچیدگی های عمل بیشتر شده و رفع نواقص به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

برای از بین بردن محل برش ها بعد از جراحی بینی ترمیمی چه باید کرد؟

گذشت زمان ، نوع پوست بیمار ، سن و همچنین سیستم ایمنی بدن ، در بهبود برش های ایجاد شده تاثیر خواهند گذاشت. همچنین افرادی که مرتبا از سیگار و نوشیدنی های حاوی الکل استفاده می کنند ، بسیار بیشتر از باقی افراد مستعد باقی ماندن محل برش خورده خواهند بود ، زیرا روند ترمیم و بهبود بافت ها در آن ها به خوبی پیش نخواهد رفت. می توانید با پیروی از اقدامات توصیه شده توسط جراح رینوپلاستی خود سریع تر محل برش خورده را بهبود بخشید.

 

جراحی بینی ترمیمی شمال معمولا با استفاده از چه تکنیکی انجام می شود؟

بسیار مهم است که میزان مشکلات موجود بر روی بینی شما چقدر باشد ، آیا در جراحی بینی اولیه دچار مشکلات تنفسی شده اید یا خیر . باید بدانید که در صورت وجود اختلال بسیار زیاد پزشک به منظور داشتن دسترسی کافی جراحی را با استفاده از تکنیک باز برای شما انجام خواهد داد ، اما در صورتی که مشکلات بر روی بینی شما جزئی باشند و اسیب شدید ندیده باشد ، جراحی با بکارگیری از تکنیک بسته انجام خواهد شد.

درصورتیکه نیاز به بازسازی و اصلاح ساختار استخوانی باشد ، از جراحی بینی ترمیمی به روش باز استفاده می شود و این تکنیک ، شبیه روش باز در عمل اولیه است. برشی در ناحیه کلوملا بوجود می آید و جراح بینی ، پوست را از سطح استخوان جدا می کند. در مواردی که نیاز به افزودن غضروف یا استخوان باشد ، اعضای پیوندی یا گرافت خود فرد به کار برده می شود. اگر غضروف ها یا گرافت های خود فرد ، استحکام کافی را داشته باشند ، از سایر بخش های بدنش مثل پشت گوش یا قفسه سینه گرفته می شود و درصورت ضعیف بودن گرافت های فرد ، غضروف های مصنوعی یا پیوندی از افراد دیگر جایگزین می شوند.

کاندیدای مناسب عمل ریویژن

طبق گفته های بهترین دکتر جراحی ترمیمی بینی شمال ، افرادی که خواستار جراحی بینی ترمیمی هستند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • از نتیجه رینوپلاستی ثانویه توقعات منطقی و معقول داشته باشند.
  • از لحاظ روحی و روانی ثبات داشته باشند.
  • به اختلالاتی همچون وسواس و خود بدشکل پنداری دچار نباشند ؛ گاهی نتیجه به دست آمده از عمل زیبایی بینی اولیه ایرادی نداشته و کاملاً رضایت بخش است اما افراد به دلیل ابتلا به اختلالاتی همچون وسواس و خود بد شکل پنداری از فرم بینی ایراد می گیرند.
  • افرادی که حداقل یکسال از جراحی دماغ اولیه آن ها گذشته باشد ؛ یکی از شروط لازم برای جراحی ترمیمی بینی شمال این است که زخم ها و تورم ناشی از جراحی اولیه بینی به طور کامل برطرف شده باشد که این امر بعد از حدود یک سال اتفاق می افتد.

 

جراحی ترمیمی بینی شمال

 

لزوم انتخاب بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی شمال

جراحی ریویژن به مراتب از جراحی اولیه سخت تر بوده و جراح باید از مهارت زیادی برخودار باشد تا بتواند نتیجه مطلوبی را از آن رقم بزند. به همین دلیل ، افراد باید قبل از آن به دقت در رابطه با پزشک و میزان مهارت او تحقیق کرده و بهترین جراح بینی در شهر خود را انتخاب کنند ؛ به طور مثال اگر فردی در شمال کشور زندگی کرده و قصد جراحی ترمیمی بینی شمال را دارد باید بهترین جراح بینی در این منطقه را انتخاب نماید.

چه تفاوتی میان عمل بینی اولیه و ثانویه وجود دارد؟

بهتر است بدانید که در پروسه عمل بینی اولیه استخوان و بافت بینی دست خوش تغییرات بسیار زیادی خواهد بود. در واقع جراح برای بهبود مشکلات تنفسی و ایجاد ساختاری زیبا بر ظاهر بینی افراد ، ممکن است استخوان بینی را بتراشد و بافت بینی را مقداری کاهش دهد. در نتیجه ، تمامی این تغییرات جراحی بینی ترمیمی را دشوار و پیچیده تر خواهد کرد. زیرا ممکن است به علت از بین رفتن استخوان نیاز باشد جراح طی رینوپلاستی ترمیمی ، پیوند غضروف را نیز انجام دهد که بسیار پیچیده و حائز اهمیت می باشد.

جراحی ترمیمی بینی شمال

روش های بیهوشی در جراحی بینی ترمیمی

اگر نیاز به تغییرات زیادی باشد ، فرد باید در بیمارستان با استفاده از بیهوشی عمومی و تکنیک باز تحت جراحی بینی ترمیمی قرار بگیرد. در صورتیکه مشکلات کم و جزئی بودند با استفاده از بیهوشی موضعی ، عمل به صورت سرپایی در مطب پزشک انجام می شود. در واقع ، نیاز متقاضی و شرایط او تعیین کننده نوع بیهوشی قبل از جراحی ترمیمی بینی است.

نکات مراقبتی بعد از جراحی ترمیمی بینی شمال

در ذیل به تعدادی از نکاتی که افراد باید بعد از عمل بینی ترمیمی و به طور کلی رینوپلاستی ، رعایت نمایند اشاره کرده ایم. بی توجهی به رعایت این نکات می تواند تاثیر منفی زیادی بر روی نتیجه بگذارد ؛ بنابراین به هیچ عنوان در رعایت و انجام آن ها کوتاهی نکنید:

  • خندیدن 

در هنگام خندیدن پره ها و سراخ های بینی به کناره ها کشیده شده و نوک بینی به سمت پایین خم می شود که این امر ممکن است موجب شود تا بخیه ها زودتر از موعد مقرر باز شده ، شکاف ها به درستی جوش نخورده و دچار عفونت شوند. همچنین امکان دارد با خندیدن ، استخوان ها و سوراخ های بینی که هنوز به درستی در موقعیت جدید خود فیکس نشده اند حرکت کرده و نتیجه تحت تاثیر قرار بگیرد. از همین رو ، تا حد ممکن از خندیدن پرهیز نمایید.

  • خمیازه کشیدن 

خمیازه کشیدن تاثیر چندانی بر روی نتیجه جراحی نمی گذارد ، اما توصیه دکتر ربانه رجبی نژاد ، بهترین دکتر جراحی ترمیمی شمال به بیماران این است که هنگام انجام این عمل غیر ارادای که موجب درگیری سوراخ های بینی و عضلات صورت می شود ، دهان خود را تا حد ممکن باز کنند تا حداقل فشار ممکن به بینی وارد شود.

  • نحوه خوابیدن

شب اول بعد از جراحی برای بیماران و به خصوص کسانی که همیشه به پهلو می خوابند ، نسبتاً سخت خواهد گذشت به دلیل اینکه افراد به مدت حداقل 7 روز ملزم به خوابیدن به پشت و به حالت طاقباز هستند ، زیرا تنفس در این وضعیت بسیار بهتر و راحت تر صورت گرفته ، بینی تحت فشار قرار نگرفته و آسیب نمی بیند. همچنین ، افراد باید هنگام خواب زیر سرشان چند بالشت بگذارند ؛ با این کار ورم بینی شدت نیافته و از لخته شدن خون جلوگیری می شود.

مزایای جراحی ترمیمی بینی شمال

بیمارانی که عمل زیبایی بینی اولیه آن ها بنا بر دلایلی با شکست مواجه شده است و یا از نتایج آن رضایت کامل ندارند و این موضوع آن ها را رنج می دهد ، بهتر است بعد از گذشت یک سال برای انجام عمل ترمیمی بینی ، به بهترین جراح بینی شمال مراجعه نمایند. چرا که انجام این پروسه مزایای بسیار زیادی را با خود به دنبال دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش ناهنجاری های ساختاری 

گاها جراحی ناموفق اولیه بینی ، باعث پدید آمدت مشکلات عدیده ای مانند مشکلات تنفسی می شود. از همین رو ، جراحی ریویژن می تواند هر نوع ناهنجاری ساختاری ناشی از انجام اولیه عمل زیبایی بینی را کاهش دهد و باعث بهبود تنفس بیمار بعد از عمل شود. البته به یاد داشته باشید که به دلیل دستکاری شدن بینی و از بین رفتن استحکام اولیه بینی ممکن است این مشکلات به طور کامل برطرف نشوند.

  • بهبود اعتماد به نفس 

زمانی که شما برای انجام رینوپلاستی مراجعه می کنید به طبع تمایل دارید نتایج زیبا و خارق العاده ای را کسب کنید ، زمانی که عمل زیبایی بینی انتظارات بیمار را فراهم نمی کند ، به طور قطع اعتماد به نفس مراجعه کننده ممکن است حتی به سطحی پایین تر از قبل عمل رینوپلاستی برسد. با پیدا کردن یک دکتر جراحی ترمیمی بینی شمال مجرب و متبحر که از مهارت بالایی در زمینه اعمال اصلاحات مورد نیاز بر روی بینی عمل شده و کسب نتایج مطلوب از او می توانید اعتماد به نفس خود را دوباره به دست اورید. برای اینکه از بروز مشکلات ظاهری و عملکردی جلوگیری کنید و دیگر نیازی به انجام عمل ریویژن نداشته باشید ، بهتر است در انتخاب جراح اولیه بینی خود دقت زیادی کنید.

گرافت غضروف در جراحی بینی ترمیمی

بینی‌هایی که غضروف‌های ضعیفی دارند بعد از عمل ممکن است در معرض خطر افتادگی نوک بینی قرار ‌گیرند. در چنین شرایطی در صورتی که جراح عمل بینی اولیه چنین اقدامی را جهت تقویت بافت غضروف بینی نکرده باشد ، در جراحی بینی ترمیمی در لاهیجان از گرافت غضروفی برای دستیابی به یک نتیجه رضایت‌بخش استفاده می شود.
گرافت‌ها در جراحی بینی ترمیمی اثرات معجزه‌آسایی بر جای گذاشته و افتادگی نوک‌ بینی را رفع می کنند.
همچنین بینی هایی که زین شکل شدن اند با استفاده از گرافت بینی قابل بازگرداندن به حالت قبلی هستند.

گرافت غضروفی با استفاده از یکی از چهار نوع گرافت زیر قابل اجرا می باشد:
اتوگرافت که در آن ، بانک تامین غضروف مورد نیاز برای اجرای فرایند جراحی ترمیمی بینید در لاهیجان یکی از سه منبع تیغه بینی ، غضروف گوش و غضروف دنده فرد هستند. این غضروف ها به دلیل سازگاری با بدن، عوارض کمتری را بعد از جراحی موجب می شوند و سازگاری بیشتری با ناحیه جراحی شده خواهند داشت.

هتروگرافت که در آن از غضروف‌های حیوانی مانند گاو استفاده می شود. البته غضروف های برداشت شده به این روش به دلیل قابلیت جذب بالای آنها توسط بدن ، کاربردی در جراحی بینی ترمیمی در لاهیجان ندارند. همچنین احتمال بروز عفونت در آنها بالا است.

هوموگرافت تکنیک دیگری برای پیوند غضروف در طول جراحی ترمیمی بینی است که در آن از غضروف‌ بدن فرد دیگر است. البته در این گزینه نیز مشکلاتی از قبیل پس زده شدن توسط بدن یا ایجاد عفونت وجود دارد و به همین دلیل ، کاربرد چندانی در این فرایند نخواهد داشت.
زنوگرافت ها گزینه دیگری در فرایند پیوند غضروف در جراحی ترمیمی بینی در لاهیجان هستند که در آن از پروتزهای مصنوعی و سازگار با بدن استفاده می شود. البته ، این مورد نیاز عوارض خاص خود را دارد و از همین رو ، جراح به پشتوانه تجربه خود ، در طول جلسه معاینه با در نظر گرفتن ملاحظات متعدد، بهترین گزینه را بر می گزیند.

آیا عمل ترمیمی بینی سخت است؟

جراحی بینی ترمیمی با توجه به اینکه قرار است روی بینی انجام شود که قبلا یک بار زیر تیغ جراحی رفته و حساس است ، سختی ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد. عمل بینی برای بار دوم در صورت وسیع بودن دامنه ایرادات موجود ، با استفاده از تکنیک باز انجام می شود. البته زمانی که دامنه ناهنجاری ها محدود باشد و بتوان از طریق سوراخ های بینی به آنها دسترسی داشت با استفاده از روش بسته هم انجام می گیرد که در این حالت برش ها همگی داخلی و محدود خواهند بود.

هزینه جراحی ترمیمی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی ثانویه بینی تا زمانی که بیمار توسط دکتر خوب عمل بینی در لاهیجان ویزیت نشود و معاینه کامل روی بینی جهت تعیین درمان های مورد نیاز صورت نگیرد قابل تعیین نبوده و نمی توان تخمینی در خصوص قیمت عمل بینی ریویژن را ارائه داد. زمانی که در جلسه مشاوره با متخصص عمل بینی لاهیجان شرکت می کنید ، ایشان در این خصوص اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

دوره نقاهت بعد از جراحی ثانویه بینی چقدر است؟

دوره ریکاوری جراحی بینی ثانویه نیز مانند عمل بینی اولیه بوده و حدود یک هفته طول می کشد که در آن بیمار استراحت مطلق داشته و اقدامات و مراقبت های بعد از عمل بینی را انجام می دهد تا از عوارض جانبی جلوگیری به عمل آید.

جراحی ترمیمی بینی چقدر طول میکشد؟

این عمل جراحی ریویژن بر حسب دامنه پیچیدگی فرایند بین ۱-۴ ساعت طول می کشد. در برخی موارد لازم است برای گرافت غضروف ، از گوش یا دنده ، غضروف گرفته شده و به بینی پیوند زده شود. این امر باعث طولانی تر شدن زمان جراحی می شود.

آیا جراحی دوباره بینی درد دارد؟

درد خفیف بعد از جراحی بینی ثانویه به دلیل تهاجمی بودن این فرایند ، امری اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه دامنه این درد وسیع نبوده و با داروهای مسکن برطرف می شوند.

عوارض عمل ترمیمی بینی چیست؟

میزان مهار شدن جراحی بینی اصلاحی تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد. البته برخی عوارض از قبیل ورم و کبودی و درد و خونریزی ، اجتناب ناپذیر هستند اما دسته ای از عوارض ، ارتباط مستقیم با مهارت جراح بینی ترمیمی و پایبند بودن بیمار به رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل دارد که در صورت رعایت این دو مورد ، می توان به خوبی از بروز آندسته از عوارض ناخوشایند پیشگیری کرد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر ربانه رجبی نژاد

متخصص جراحی زیبایی بینی

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها