جراحی بینی کج

از جمله اعمال زیبایی مرتبط با بینی می توان به جراحی بینی کج که دکتر ربانه رجبی نژاد بهترین جراح بینی لاهیجان در انجام آن از مهارت بسیار بالایی برخوردار می باشند اشاره نمود که ایجاد تقارن در بینی مهم ترین هدف از انجام آن می باشد. بینی تاثیر زیادی بر زیبایی دیگر اجزای صورت داشته و در صورت کج یا نامتقارن بودن زیبایی چهره و دیگر اجزا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ساختار بینی شبیه به هرم و سه بعدی است، اگر کل این هرم دچار کجی باشد نمای روبرویی آن کج به نظر آمده و این امر موجب ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس افراد خواهد شد و انجام  جراحی بینی ضرورت پیدا می کند.

 

جراحی بینی کججراحی بینی کج

 

دلیل کجی بینی چیست؟

اصلی ترین دلیل کجی بینی ، شکستگی ناشی از ورود ضربه به بینی می باشد. به همین دلیل افرادی که ورزش های رزمی همچون بوکس انجام می دهند بیشتر از سایرین در معرض شکستگی و به دنبال آن کجی بینی قرار دارند. اگر افراد در زمان مناسب برای درمان کجی بینی خود اقدام نکنند استخوان های بینی آن ها بعد از بهبود نسبی  فرم طبیعی خود را از دست داده و کج خواهند شد. همچنین چنانچه در موقع زایمان و عبور نوزاد از کانال زایمان کمترین فشاری به بینی نوزاد او وارد شود احتمال تغییر فرم بینی و کجی آن وجود خواهد داشت.

تفاوت جراحی بینی کج و انحراف چیست؟

کجی بینی تنها ظاهر بینی را تحت تاثیر قرار داده و اختلالی در عملکرد تنفسی افراد به وجود نمی آورد. به موجب این مشکل، بینی به طور جزئی یا کامل به یک سمت منحرف می گردد در صورتیکه در اثر انحراف بینی تیغه بینی یا سپتوم منحرف بوده و این امر موجب انسداد حفره های بینی و بروز مشکلاتی همچون سینوزیت در بیماران می گردد.

تنها راه درمان کجی بینی ، جراحی بینی کج می باشد اما در صورتیکه فرد بلافاصله بعد از اصابت ضربه به بینی خود متوجه کجی آن شده و برای درمان اقدام کند به کمک جا انداختن و گچ گرفتن بینی می توان مشکل را رفع کرد.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی کج

رعایت نکاتی که در ذیل به آن ها اشاره شده است موجب می شود تا بهترین نتایج از عمل بینی کج برای فرد حاصل شود. بنابراین در انجام و رعایت آن ها کوتاهی نکنید:

  • چون عمل بینی کج تحت بیهوشی عمومی صورت گرفته و فرد توانایی رانندگی کردن پس از آن را نخواهد داشت توصیه می شود با یکی از نزدیکان خود برای جراحی مراجعه کرده و از ایشان بخواهید تا شما را به منزل برساند.
  • همچنین وجود آثار مواد بیهوشی موجب می شود تا خوردن غذا و آشامیدن نوشیدنی منجر به بروز حالت تهوع در فرد گردد؛ از همین رو توصیه دکتر ربانه رجبی نژاد ، بهترین جراح بینی لاهیجان به افراد این است که برای حدود 4 ساعت چیزی نخورده و ننوشند.
  • نوشیدن مقداری آبمیوه طبیعی و تازه یا آب بعد از گذشت 4 ساعت مانعی ندارد.
  • یکی از شایع ترین عوارضی که بعد از جراحی بینی کج بروز می نماید تورم و کبودی است که البته کاملاً طبیعی و موقتی می باشد.
  • طی روزهای ابتدایی بعد از عمل بینی کج ، غذاهای آبکی و نرم میل کرده و از خوردن غذاهای جویدنی و سفت اجتناب کنید؛ جویدن زیاد که توسط عمل فک بالا صورت می گیرد موجب تشدید تورم بینی می شود. زیرا بینی به فک بالا متصل بوده و حرکات شدید آن بر روی بینی تاثیر می گذارد.
  • از انداختن سر به سمت پایین خودداری کنید؛ زمانی که سر به سمت پایین خم می شود میزان گردش خون در نواحی سر و صورت افزایش می یابد که این امر تشدید تورم را به دنبال خواهد داشت.
  • طبق آموزش های پزشک و طی مدت زمانی که ایشان تعیین کرده است بر روی بینی تان چسب بزنید.
  • از خوردن غذاهای تند، پرنمک و پرادویه خودداری نمایید.
  • از انجام فعالیت و ورزش های سنگین و طاقت فرسا بعد از جراحی بینی کج اجتناب کنید.

آیا جراحی بینی کج بر روی بینی شکسته نیز صورت می پذیرد؟

در صورتی که شکستگی بینی می تواند از عوامل کج شدن استخوان بینی باشد ، این پروسه در بینی شکسته نیز انجام می شود. وجود یک پزشک حاذق می تواند با استفاده از متدهای نوین عمل بینی در اشخاصی که دچار شکستگی شده اند ، نتایجی مطلوب و ایده آل را با کیفیت بالا به ارمغان بیاورد.

درمان کجی بینی با ماساژ

برخی افراد به جهت ترس از تیغ جراحی با تکنیک های خانگی به درمان کجی بینی خود می پردازند و به منظور اصلاح فرم بینی خود ماساژ صورت و بینی را انجام می دهند. این روش در شکل دهی و صاف کردن این عارضه ، تاثیری ناچیز داشته و در برخی موارد بی تاثیر است زیرا استخوان بینی با افزایش سن ، محکم و سفت می شود و تغییر آن با ماساژ سخت است. همچنین این تکنیک به صبر ، حوصله و زمان بالایی نیاز دارد تا نتیجه ای ناچیز را به ارمغان بیاورد و هیچ گاه نمی تواند جایگزین مناسبب برای جراحی بینی کج باشد.

میزان موفقیت آمیز بودن عمل زیبایی بینی کج

برخی از داوطلبان جراحی بینی کج ، دغدغه رفع شدن این عارضه را به طور کامل دارند. از این رو باید به این زیباجویان گفت که میزان موفقیت این پروسیجر در وهله اول به تجربه ، مهارت و دانش بالای جراح بینی و سپس به میزان کج بودن بینی آن ها بستگی دارد. از این رو گاهی با زیاد بودن میزان کجی بینی ، اصلاحات مورد نیاز طی دو مرحله انجام می شود. به همین جهت بهتر است در انتخاب یک جراح بینی حاذق در تهران تحقیقات میدانی دقیق و مناسبی انجام دهید تا بدون هیچ گونه نگرانی و با اطمینان خاطر ، جراحی بینی کج خود را به او بسپارید و در نهایت از نتیجه ای مطلوب برخوردار شوید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر ربانه رجبی نژاد

متخصص جراحی زیبایی بینی

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها