جراحی بینی طبیعی

برخی از افراد ممکن است به دلیل داشتن ایرادات ظاهری بینی شان در عذاب بوده و اعتماد به نفسشان کاهش یافته باشد ولی به دلیل ترس از غیرطبیعی شدن نتیجه جراحی بینی از انجام آن امتناع کنند. اینگونه افراد ترجیح می دهند تا آخر عمر با ایرادات و مشکلات بینی شان زندگی کنند ولی تن به تغییرات نامتعارفی همچون کوچک شدن بیش از حد بینی ندهند، پیشنهاد ما به این دسته از افراد جراحی بینی طبیعی است. برای آشنایی بیشتر با این نوع عمل جراحی ، مزایا و نحوه انجام آن دکتر ربانه رجبی نژاد بهترین جراح بینی لاهیجان توضیحاتی را بیان نموده اند که ما در ادامه این مقاله به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

 

جراحی بینی طبیعیجراحی بینی طبیعی

 

جراحی بینی طبیعی چیست؟

عمل بینی طبیعی فرمی از بینی است که به موجب آن تغییرات افراطی در بینی ایجاد نشده و جراح تمام سعی خود را می کند که حالت طبیعی بینی حفظ شده و اطرافیان بعد از جراحی با دیدن بینی بیمار متوجه انجام عمل زیبایی از جانب او نشوند.

ویژگی های بینی طبیعی 

معمولا افرادی که جراحی بینی به سبک نچرال انجام می دهند در دیدارهای اول با دیگران ، کسی متوجه این فرایند نخواهد شد. ولی یک سری ویژگی هایی که در ادامه خواهیم گفت به زیباتر شدن ظاهر بینی کمک خواهد کرد : 

  • حفظ تعادل در اندازه سوراخ های بینی ( حفره های بینی مانند جراحی های عروسکی خیلی کوچک نخواهند شد)
  • تیغه صاف و رفع کجی بینی 
  • نداشتن پل و برآمدگی 
  • هماهنگ بودن اندازه تیغه با قسمت جلویی بینی 
  • رفع ایرادات ظاهری به شکل نامحسوس
  • نوک بینی متعادل (زاویه قرار گیری نوک بینی 90 درجه است)
  • مقدار کمی قوس در تیغه بینی 
  • حفظ استحکام استخوان و غضروف بینی

هدف از جراحی بینی طبیعی چیست ؟

جدا از تغییر فرم نامحسوس فرم بینی ، بهتر است بدانید رینوپلاستی طبیعی معمولا با هدف های درمانی مثل اصلاح بینی کج ، انحراف بینی ، قرینه سازی سوراخ های بینی و از بین بردن مشکلات تنفسی انجام می شود.

اگر بینی دارای نقصی باشد که نفس کشیدن را برای فرد سخت کند می تواند در کیفیت خواب و اکسیژن رسانی تاثیر منفی بگذارد. علاوه بر آن بسیاری از افراد به ویژه آقایان دوست دارند در کنار عمل بینی ، ظاهر مردانه آن ها حفظ شود. این پروسه اگر توسط بهترین جراح بینی لاهیجان انجام شود ، بیمار به هدف درمانی و زیبایی دست پیدا خواهد کرد.

ی در لاهیجان

 

جراحی بینی طبیعی برای چه کسانی مناسب است؟

در ابتدا باید گفت که بینی طبیعی بر روی انواع بینی های گوشتی و استخوانی قابل انجام بوده و به افراد زیر پیشنهاد می شود اما در صورتی که از شرایط زیر برخوردار هستید نیز می توانید اقدام به انجام این فرایند کنید:

  • آقایان: بینی طبیعی مناسب ترین فرم بینی برای مردان است زیرا ویژگی های آن موجب کاهش جذبه صورت آقایان نخواهد شد.  همچنین بیشتر آقایان تمایلی ندارند که دیگران متوجه جراحی دماغ شان شوند و عمل بینی طبیعی این امکان را برای آن ها فراهم می کند.
  • افرادی با صورت های بزرگ: بینی در صورتی به زیبایی بیشتر افراد کمک می کند که بیشترین تناسب را با اجزای آن داشته باشد. بدیهی است که جراحی بینی طبیعی تناسب بیشتری با صورت افرادی با اجزای درشت دارد.
  • افرادی با فاصله لب و بینی زیاد: یکی از فاکتورهایی که موجب کاهش زیبایی و جذابیت افراد می شود، زیاد بودن فاصله لب و بینی است. بنابراین اشخاصی که فاصله لب و بینی شان زیاد است بهتر است فرم طبیعی را انتخاب نمایند، زیرا در این فرم نوک بینی سربالا نشده و به همین دلیل فاصله لب و بینی زیاد نخواهد شد.

مزایای عمل بینی نچرال

از آنجایی که طی انجام  عمل زیبایی بینی طبیعی تغییرات پیچیده و زیادی بر روی بینی به وجود نمی آید ، به صورت کلی میزان کبودی و همچنین تورم می باشد و از همین رو طول دوره نقاهت آن ها به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. اما به هر حال باید به این نکته توجه کرد  که بدن هر شخصی به تغییرات اعمال شده واکنش خاص و متفاوتی نشان می دهد و همچنین میزان تغییراتی که بر روی بینی به وجود می آید در هر بینی متفاوت می باشد. به عنوان مثال در بینی های استخوانی به برای حذف قوز روی بینی ، استخوان بینی تغییرات بسیار زیادی می کند که همین امر باعث می شود تا تورم و کبودی افزایش پیدا کند. از دیگر مزایای عمل بینی طبیعی می توان به عدم به وجود آمدن مشکلات تنفسی اشاره کرد ، چرا که طی انجام این فرایند جراح نیازی ندارد تا سوراخ های بینی یا پره های آن را به مقدار بسیار زیادی کوچک کند. بهتر است بدانید اگر اندازه سوراخ های بینی یا پره های بینی بیش از حد استاندار کوچک شوند ، می توانند باعث بروز اختلال در تنفس شما و در نهایت بروز مشکلات تنفسی شود. این مورد خود باعث می شود تا فرد با عوارض جانبی مانند چسبندگی داخل بینی ، نامتقارن بودن سوراخ های بینی ، تنگی دریچه های بینی ، تنگی مجاری بینی و غیره رو به رو نشود.

با انجام جراحی بینی طبیعی می توانید ظاهری متناسب ، زیبا و جذاب داشته باشید و برای سالیان دور و درازی از آن ها لذت ببرید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده نمونه کار های دکتر ربانه رجبی نژاد بهترین جراح بینی لاهیجان می توانید به گالری تصاویر و ویدیو سایت ایشان مراجعه نمایید.

چه کسانی نباید عمل بینی نچرال انجام دهند ؟

در ابتدا باید گفت که برای انجام جراحی به این سبک باید انتظارات معقولی داشته باشید. چرا که همانطور که از نامش پیداست در عمل بینی طبیعی تغییرات زیادی اعمال نخواهد شد. 

  • افرادی که سن بلوغ آن ها کامل نشده است. چون هنوز اجزای صورتشان در حال رشد است.
  • مادرانی که کمتر از دو ماه از زایمان آن ها می گذرد.
  • کسانی که کمتر از یک سال از جراحی بینی شان می گذرد. از عمل اولیه بینی تا رینوپلاستی ترمیمی حداقل یک سال زمان نیاز است.
  • خانم های زیر سن 16 و آقایانی که کمتر از 18 سال دارند باید تا رسیدن به سن مطلوب برای جراحی بینی طبیعی صبر کنند.

فیلم نمونه کار های عمل زیبایی بینی به فرم نچرال دکتر رجبی نژاد بهترین جراح بینی لاهیجان

 

اقدامات قبل از عمل بینی طبیعی

لازمه دستیابی به بهترین نتایج از این جراحی زیبایی، رعایت اقدامات قبل و بعد از آن می باشد که در ذیل توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرده ایم:

  • بهترین پزشک را انتخاب کنید :

این اولین و مهم ترین اقدامی است که افراد متقاضی جراحی بینی طبیعی باید پیش از این عمل زیبایی انجام دهند. برای این که انتخاب جراح بینی به بهترین نحو ممکن انجام شود، با پرس و جو از آشنایان، جستجو در گوگل و شبکه های اجتماعی یک لیست جامع از اسامی بهترین جراحان بینی در شهر خود تهیه کرده و با اقداماتی همچون دیدن نمونه کارها، مراجعه به مطب، صحبت با جراح و همچنین مراجعین قبلی بهترین جراح بینی لاهیجان را انتخاب کنید. هنگام انتخاب جراح دماغ خود حتماً از وجود ویژگی های ذیل در او مطمئن شوید:

  1. اشراف بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی
  2. با وجدان بودن
  3. قدرت تصور بالا داشتن
  4. داشتن سابقه کاری موفق و غیره.

مراقبت های قبل از جراحی بینی طبیعی را رعایت کنید:

  1. توقعات و انتظارات منطقی که از عمل زیبایی بینی طبیعی دارید را با پزشک خود در میان بگذارید.
  2. چنانچه در گذشته به بیماری های مزمنی همچون لوپوس یا بیماری های قلبی-عروقی ابتلا داشته یا در حال حاضر به این بیماری ها مبتلا هستید حتماً جراح خود را از آن ها آگاه کنید.
  3. به مدت 2 هفته پیش از عمل زیبایی دماغ  مصرف ویتامین E ، داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند و همچنین داروهای گیاهی را قطع کنید.
  4. اجتناب از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و همچنین دخانیات و به طور کلی مواد حاوی نیکوتین همچون سیگار به مدت 2 هفته قبل از جراحی دماغ طبیعی الزامی می باشد.
  5. پزشک برای بررسی وضعیت سلامت شما و همینطور مشکلات بینی یکسری آزمایشات و عکسبرداری هایی را برای تان تجویز می نماید که باید آن ها را در اولین فرصت انجام دهید و غیره.

 

جراحی بینی طبیعیجراحی بینی طبیعی

 

جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی طبیعی

یک جراح بینی طبیعی خوب در جلسه مشاوره ، بینی مراجعه کننده را نسبت به دیگر اجزای چهره فرد بررسی و آنالیز می کند از این رو نوع بینی ، پوست آن و غضروف ها در نتیجه جراحی بینی طبیعی موثر می باشند. پزشک با در نظر گرفتن این موارد ، متقاضی را از نتیجه رینوپلاستی آگاه می کند.

تفاوت جراحی بینی طبیعی با فانتزی

جراح در عمل زیبایی بینی به شکل طبیعی ، تنها نقص های موجود در بینی را برطرف می سازد و اندازه طبیعی بینی بیمار را حتی الامکان حفظ می کند. همچنین در این نوع جراحي ، تغییرات ظاهری خیلی جزئی انجام می شود تا به چهره فرد تناسب و هارمونی طبیعی تری ببخشد. این نوع فرایند زیبایی بیشتر برای آقایان و یا افرادی می باشد که نمی خواهند اطرافیانشان از عمل زیبایی که انجام داده اند مطلع شوند.

در مقابل ، در جراحی بینی فانتزی یا عروسکی ، بینی داوطلب بیش از اندازه کوچک شده و میزان سر بالا شدن آن نیز از بینی نچرال بیشتر است و بیشتر خانم هایی که دارای بینی استخوانی هستند ، کاندید مناسب این نوع عمل هستند. توجه داشته باشید که در کل جراحی بینی به هر فرمی که باشد باید توسط متخصصی حاذق انجام شود تا شخص با مشکلات ظاهری ، تنفسی و بویایی روبرو نگردد.

عمل بینی طبیعی زنانه

جراحی بینی طبیعی در میان خانم ها طرفداران بسیاری را در خود جای داده است ، زیرا موجب حفظ تناسب در میان اجزای چهره افراد می شود. در این پروسیجر ، هیچ گونه قوس غیر طبیعی روئیت نمی شود ، اما در صورتی که داوطلب تمایل داشته باشد جراح می تواند قوسی بسیار ظریف در آن ایجاد کند. در کل ، در اکثر موارد قسمت پشتی بینی در رینوپلاستی طبیعی صاف بوده و هیچ قوسی ندارد.

جراحی بینی استخوانی طبیعی

بینی ها از نظر ویژگی های غالب به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می شود. از میان آنها ، بینی های استخوانی به داشتن غضروف و استخوان محکم و پوست نازک شهرت داشته و وجود یک برآمدگی یا قوز روی پل بینی در اکثر انها مشهود است. این قوز می تواند در اثر عوامل ارثی یا به علت وارد آمدن ضربه ایجاد شده باشد.
صرفنظر از این موارد و سایر ایرادات ، جراح بینی استخوانی عمل بینی را غالباً به روش باز انجام می دهد.
بینی های استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک تر به مراتب در مقایسه با بینی های گوشتی جراحی کم چالش تری را برای جراح رقم می زنند. اما صرفنظر از نوع بینی که در زیر دستان هنرمند جراح بینی طبیعی در لاهیجان با سطح مهارت و تجربه بالا عمل می شود ، هدف نهایی ، خلق یک نتیجه طبیعی و نچرال است که از برازندگی لازم روی صورت برخوردار بوده و بتواند سطح هارمونی و تناسب بین اجزای صورت و بینی را ارتقا دهد.

جراح بینی برای دستیابی به یک نتیجه طبیعی ، در کنار رفع ایرادات در چارچوب بینی ، سعی می کند زیبایی های بینی را با اجرای صحیح روند عمل بینی طبیعی در لاهیجان حفظ کند تا نهایتاً نتیجه ای نچرال حاصل شود.

سن مناسب عمل بینی طبیعی

به طور کلی ، هیچ سن مشخصی را برای انجام جراحی بینی طبیعی در لاهیجان نمی توان اعلام کرد ولی اغلب محدوده سنی بین ۱۸ تا ۴۰ سال بهترین سن برای عمل کردن بینی به شمار می آید چون بینی اولاً به رشد کامل رسیده و ثانیاً پوست بینی هنوز حالت ارتجاعی خود را دارد. خاصیت کشسانی پوست در خلق نتیجه بهتر و روند مطلوب تر دوره بهبود موثر است.
نوجوانان نباید قبل از رسیدن بینی به رشد کامل ، برای جراحی بینی طبیعی یا هر مدل دیگر ، اصرار یا اقدام کنند چون این کار می تواند عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد.

انتخاب جراح بینی خوب برای عمل بینی طبیعی

برای انتخاب جراح بینی خوب در لاهیجان و سایر شهرها علاوه بر کمک گرفتن از آشنایان خود و نظر بیمارانی که قبلاً جراحی بینی نچرال را انجام داده اند باید نکات مهم دیگری از قبیل مدرک پزشکی معتبر و برخورداری جراح بینی بالقوه از بورد تخصصی ، داشتن سابقه عمل‌های موفق عمل بینی طبیعی ، برخورداری از تخصص و تجربه بالا و مهارت کافی و برخی موارد دیگر را مد نظر قرار دهید. علاوه بر این موارد ، مشاهده نمونه کارهای عمل های جراحی بینی طبیعی انجام شده به دست متخصص رینوپلاستی  بالقوه تان ، به مانند یک نمونه عملی است که می تواند شما را در ارزیابی کیفیت کار و سبک کار جراح بینی طبیعی منتخب شما ، راهنمایی کند.

عمل زیبایی بینی طبیعی با لیزر

زمانی که سخن از لیزر به میان می آید بدون شک نمی توان منکر نقش های گسترده ان در حوزه های مختلف از جمله جراحی های زیبایی شد اما اینکه آیا این تکنولوژی قادر است در حوزه جراحی بینی  طبیعی ، به تغییر فرم دادن بینی و خلق یک فرم و شکل طبیعی در ان بپردازد یا خیر لازم است بگوییم که افرادی که تبلیغاتی از قبیل جراحی بینی طبیعی با لیزر را باور می کنند به راحتی در دام یک ترفند برای بازاریابی قرار گرفته اند چون قاطعانه لیزر نمی تواند برای اصلاح و تغییر شکل بینی و رفع ایرادات ساختاری ان بپردازد و تنها در رفع مشکلات سطحی و پوستی نقش کمکی دارد. پس اگر خواهان داشتن یک بینی زیبا و نچرال هستید ، آن را با یک انتخاب هوشمندانه به دست یک جراح بینی خوب در لاهیجان بسپارید.

مراقبت های بعد از رینوپلاستی طبیعی

از جمله مواردی که در رابطه با جراحی بینی طبیعی بسیار حائز اهمیت بوده و بر رضایت بخش بودن نتیجه تاثیر بسزایی دارد رعایت مراقبت ها و دستورالعمل های بعد از عمل بینی طبیعی می باشد که در ذیل به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره شده است. رعایت این نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی طبیعی در لاهیجان همچنین موجب می شود تا روند بهبودی فرد به بهترین نحو ممکن سپری شده و فرد بعد از عمل دماغ دچار عوارض جدی نشود.

  • فقط به مدت 24 ساعت به طور مطلق استراحت کرده و بعد از آن به انجام فعالیت های شخصی خود بپردازید؛ استراحت مطلق موجب لخته شدن خون در پاها و بروز یبوست در افراد می شود.
  • خوردن و آشامیدن در ساعات ابتدایی ممکن است موجب بروز حالت تهوع و استفراغ در افراد شود. از همین رو فرد باید به مدت 4 ساعت هیچگونه آشامیدنی یا ماده غذایی میل نکند.
  • نوشیدن مقدار کمی آب و آبمیوه طبیعی بعد از گذشت 4 ساعت مانعی ندارد.
  • نمک موجود در سدیم و همچنین انواع ادویه جات در تشدید تورم بینی موثر هستند. لذا از مصرف فست فودها و غذاهایی که در پخت آن ها از ادویه و نمک زیاد استفاده شده است بپرهیزید.
  • بالاتر نگه داشتن سر از سطح بدن به روند کاهش تورم ناشی از جراحی بینی طبیعی سرعت می بخشد؛ هنگام خوابیدن و دراز کشیدن زیر سر خود دو یا چند بالشت بگذارید.
  • حتماً از چسب بینی که هم بر فرم گیری بهتر بینی و هم بر سریع تر فروکش کردن ورم بینی موثر است استفاده کنید.
  • به مدت 3 روز بر روی بینی و ناحیه هایی که دچار تورم شده اند کمپرس سرد و در 3 روز بعدی کمپرس گرم بگذارید.
  • از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل، دخانیات، استنشاق دود و مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی به مدت 2 ماه بپرهیزید.
  • فعالیت های سنگین انجام نداده و سرتان را به سمت پایین خم نکنید و غیره.

 

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر ربانه رجبی نژاد

متخصص جراحی زیبایی بینی

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها