جراحی بینی شبیه به یک عکس

جراحان بینی گاهی در مطب خود با مراجعانی روبرو می شوند که برای انجام جراحی بینی درخواست های نامعقولی از آن ها دارند یکی از این تقاضاهای غیرمنطقی، جراحی بینی شبیه به یک عکس یا یک فرد مشهور می باشد.

جراحی بینی شبیه به یک عکس

نشان دادن عکس بینی دلخواه به جراح بینی تنها یک مزیت دارد و آن این است که ایشان با سلیقه شما آشنا شده و در صورت امکان سعی می کنند نتیجه را به نحوی رقم بزنند که به سلیقه شما نزدیک بوده و رضایت شما را به خود جلب نماید در غیر اینصورت و در صورت پافشاری شما نه تنها کمکی به جراحی نکرده بلکه مشکلاتی را نیز به وجود خواهد آورد. لذا از اصرار بیجا به پزشک خود خودداری نمایید.

چرا جراحی بیـنی شبیه به یک عکس ممکن نیست؟

به دو دلیلی که در ذیل آورده ایم نمی توان بینی را شبیه به یک عکس یا یک فرد دیگر جراحی کرد:

  • منحصر بودن ویژگی های بینی هر فرد

ویژگی های ساختاری بینی افراد منحصر به فرد بوده و موجب تقسیم آن ها به دو نوع گوشتی و استخوانی می شود. همین ویژگی ها اجازه عمل کردن بینی دو فرد عیناً شبیه به هم را به جراح نمی دهد.

به طور مثال در برخی موارد با مراجعینی روبرو هستیم که بینی گوشتی داشته و درخواست جراحی بینی خود به شکل عکسی را دارند که صاحب آن بینی فانتری دارد. بدیهی است که بینی های گوشتی را نمی توان به فرم فانتزی جراحی کرد و تنها بینی های استخوانی قابل جراحی به فرم فانتزی می باشند.

جراحی بینی شبیه به یک عکس

  • تناسبی بینی با دیگر اجزای صورت

جراحی بینی شبیه به یک عکس امکان پذیر نیست چرا که، بینی به علت قرارگیری در مرکز صورت بر زیبایی دیگر اجزای صورت تاثیر زیادی داشته و جراحی بینی در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که فرم جدید بینی بیشترین تناسب را با صورت و اجزای موجود در آن داشته باشد.

در برخی موارد افرادی با صورت های بزرگ می خواهند بینی شان شبیه به یک فرد مشهور با بینی فانتزی باشد بدیهی است که فرم فانتزی هیچ تناسبی با صورت و اجزای موجود در صورت آن ها نداشته، نه تنها موجب زیباتر شدن شان نشده بلکه ممکن است موجب کمتر شدن جذابیت آن ها نیز گردد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر ربانه رجبی نژاد

متخصص جراحی زیبایی بینی

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها